sobota, 31 sierpnia 2013

Kruche ciasto ze śliwkami i migdałami

Uwielbiam zapach i smak kruchego, maślanego ciasta... Pyszne, aromatyczne, po prostu domowe - takie właśnie jest to ciasto ze śliwkami z chrupiącymi migdałami i obowiązkowo z nutką cynamonu. Pyszny wypiek na zakończenie lata...






Składniki na tortownicę o średnicy 22 cm:
  • 1 i 1/2 szklanki* mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki* cukru trzcinowego demerara (może być też zwykły)
  • 150 g masła
  • 1 jajko
  • 8-10 śliwek (najlepiej węgierek)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 50 g płatków migdałowych

*szklanka o pojemności 250 ml


Śliwki umyć, wypestkować, pokroić na ok. 0.5 cm plastry.
Mąkę z cukrem i proszkiem do pieczenia wsypać do miski. Zrobić "dołek", wbić jajko i dodać pokrojone w kostkę masło. Zagnieść ciasto, podzielić na pół. Do jednej połowy dodać płatki migdałowe, zagnieść. Drugą połową ciasta wylepić dno wysmarowanej masłem (lub wyłożonej papierem do pieczenia) tortownicy. Na cieście ułożyć plastry śliwek, posypać cynamonem. Śliwki przykryć ciastem z migdałami.
Ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec ok. 45 minut w 180 stopniach.






3 komentarze:

  1. przepis właśnie sobie zapisuje i zamierzam wykorzystać jak najszybciej ! Fotki mnie bardzo zachęciły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo! Ja właśnie niedawno wtryniłam jeszcze ostatni kawałek;) Ciasto jak dla mnie przepyszne, mam nadzieję, że i Tobie posmakuje! Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie bloga. Jeśli chcesz się podzielić opinią o jakimś daniu lub po prostu zadać pytanie, to dobrze trafiłeś:) Pisz tu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...