piątek, 30 listopada 2012

Drożdżowe pierożki z serem i pieczarkami

Na wigilijnym stole nie może zabraknąć pierogów. Ja najbardziej lubię te pulchne, drożdżowe, nadziane pieczarkami i ciągnącym się serem. Pycha!






CIASTO:
  • 1 i 1/3 szklanki* mleka
  • 4 i 2/3 szklanki* mąki
  • 1 łyżeczka cukru
  • 6 łyżek oleju
  • 4 dag drożdży
  • szczypta soli
FARSZ:
  • ok. ½ kg pieczarek
  • 25 dag żółtego sera
  • 1 cebula
  • sól, pieprz
DODATKOWO:
  • olej do smażenia (ok.1 litr)

* jako miarki użyłam szklanki o pojemności 250 ml






FARSZ:
Cebulę i pieczarki pokroić w kosteczkę. Najpierw na oleju zeszklić cebulkę, po czym dodać pieczarki, posolić, smażyć na małym ogniu. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
Ser zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
Usmażone pieczarki przełożyć do miseczki i do ciepłych dodać starty ser. Dokładnie wymieszać, odstawić do wystygnięcia.

CIASTO:
Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku z dodatkiem cukru. Odstawić na chwilę w ciepłe miejsce. Gdy rozczyn urośnie, połączyć go z mąką, solą i olejem, wyrobić ładne, gładkie ciasto.
Ciasto umieścić w misce, przykryć ściereczką, odstawić na pół godziny w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Wyrośnięte ciasto rozwałkować na grubość ok. 0,5 cm. W miedzy czasie rozgrzać w garnuszku lub na głębokiej patelni olej.
Z ciasta wykrawać szklanką kółeczka, na środek kłaść łyżeczkę farszu i zlepiać pierogi.
Smażyć na głębokim oleju na złoty kolor.










5 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie wypróbować! Ten przepis utwierdził mnie właśnie o słuszności mojej wczorajszej decyzji o dodaniu tego bloga do mojej listy ulubionych blogów (;

    OdpowiedzUsuń
  2. Takich pierożków nie znałam, muszą smakować fantastycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepysznie. Chętnie wyprobuje

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie bloga. Jeśli chcesz się podzielić opinią o jakimś daniu lub po prostu zadać pytanie, to dobrze trafiłeś:) Pisz tu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...