sobota, 27 października 2012

Nuggetsy z kurczaka w Coca Coli

Znalazłam w internecie przepis na kurzą pierś pieczoną w marynacie z ketchupu i Coca-Coli. Połowę postanowiłam zrobić zgodnie z przepisem, a połowę pokroiłam na mniejsze kąski i usmażyłam w panierce. Wyszły o niebo lepsze niż oryginalny przepis. Nuggetsy są soczyste i wyraziste w smaku, choć samej coli w nich nie czuć. Coś dla zwolenników niekonwencjonalnych połączeń smakowych. 
Przepis na marynatę znalazłam na stronie FatSecret




Składniki na ok. 10 sztuk:
  • 1 filet z piersi kurczaka

MARYNATA:
  • 200 ml Coca Coli
  • 200 ml ketchupu
  • sól, pieprz czarny, szczypta pieprzu cayenne
PANIERKA:
  • 2 jajka
  • mąka
  • bułka tarta
  • 1 łyżeczka granulowanego czosnku
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • olej do smażenia



Filet z kurczaka pokroić w paski lub mniejsze kawałki.
Ketchup wymieszać z Coca-Colą. Dodać sól, pieprz czarny i pieprz cayenne. Mięso wlożyć do marynaty, wstawić do lodówki na co najmniej godzinę.
Jajka rozbełtać widelcem.
Bułkę tartą wymieszać z czosnkiem i czarnym pieprzem.
Kawałki kurczaka wyjmować kolejno z marynaty i obtoczyć w mące. Panierować w jajku i bułce tartej. Smażyć na rozgrzanym oleju na złoty kolor.








Sprawdzone menu na imprezy!

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedzenie bloga. Jeśli chcesz się podzielić opinią o jakimś daniu lub po prostu zadać pytanie, to dobrze trafiłeś:) Pisz tu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...