piątek, 12 października 2012

Ciasteczka z maszynki

Przyszedł w końcu czas na przetestowanie końcówki na robienia ciasteczek w maszynce do mielenia mięsa. Przepis znalazłam na stronie "Moje gotowanie" . Ciasteczka wyszły bardzo kruche i bardzo smaczne, takie jakie pamiętam z dzieciństwa. W dodatku długo zachowują swą kruchość i świeżość. Polecam!






Składniki na ok. 50 sztuk:
  • 1 i 1/3 szklanki* mąki pszennej
  • 1 i 1/3 szklanki* mąki ziemniaczanej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 150 g margaryny
  • 3/4 szklanki* cukru pudru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki gęstej kwaśnej śmietany
  • ew. 2 łyżki kakao

* jako miarki użyłam szklanki o pojemności 250 ml







Mąki przesiać do miski razem z proszkiem do pieczenia. Dodać pokrojoną w kostkę margarynę, wszystko posiekać nożem. Dodać żółtka, śmietanę, cukry i zagnieść gładkie ciasto. Jeśli chcemy uzyskać 2 smaki ciastek, ciasto podzielić na pół i do jednej części dodać kakao. Ciasto owinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki na co najmniej godzinę.
Schłodzone ciasto przepuścić przez maszynkę, odkrajać ciasteczka. Ułożyć je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok. 15 minut w 180 stopniach.

7 komentarzy:

  1. ależ apetycznie wyglądają, smak dzieciństwa! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. te ciastka są zawsze u mojej babci :)Ps. Fajna jesienna skórka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te ciasteczka robiło się wieki temu, są jeszcze do nich foremki (a ja i tak nie mam maszynki w domu).

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też nie mam maszynki, a mimo to zrobiłam :)z ciasta robiłam wałeczki a potem cięłam ja na ciastka:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie bloga. Jeśli chcesz się podzielić opinią o jakimś daniu lub po prostu zadać pytanie, to dobrze trafiłeś:) Pisz tu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...