poniedziałek, 16 lipca 2012

Kotlety z indyka z marchewką i groszkiem

Smak tych kotletów absolutnie mnie zachwycił! Delikatne, zmielone mięso z piersi indyka połączone z ugotowaną marchewką i groszkiem. Efekt pyszny, kolorowy i naprawdę wart wypróbowania! Pomysł na kotlety pochodzi z tej strony.
Przy okazji, chciałabym życzyć Wam udanego, wakacyjnego wypoczynku. Przede wszystkich z mniejszą ilością wrażeń pogodowych... U mnie też przyszedł czas na urlop, więc pisanie bloga i dodawanie nowych przepisów zawieszam na 2 tygodnie. Wracam z nowymi pomysłami na początku sierpnia. Pozdrawiam wszystkich serdecznie!






Składniki na ok. 10 sztuk:
  • 350 g mielonego mięsa z piersi indyka (ja kupiłam filety z piersi i sama je zmieliłam)
  • 2 marchewki
  • 3/4 puszki groszku konserwowego
  • 1 jajko
  • 1 czerstwa mała bułka
  • sól, pieprz, papryka mielona, majeranek, czosnek granulowany
  • 1-2 łyżki bułki tartej
  • bułka tarta do obtoczenia kotletów
  • olej do smażenia




Marchew obrać i ugotować.
Mięso z indyka zmielić. Dodać jajko, namoczoną wcześniej w zimnej wodzie i wyciśniętą bułkę oraz przyprawy i wymieszać. Marchew pokroić w bardzo drobną kostkę, dodać do mięsa razem z groszkiem konserwowym. jeśli masa będzie zbyt kleista dosypać 1-2 łyżki bułki tartej.
Z masy formować okrągłe kotlety, obtaczać w bułce tartej i smażyć z obu stron na oleju.




3 komentarze:

  1. życzę udanego wypoczynku
    Szczerze zazdroszczę :-)

    A pomysł zabieram na najbliższy obiad

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tego typu kotleciki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają interesująco. Wykorzystam ten pomysł w mojej kuchni. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie bloga. Jeśli chcesz się podzielić opinią o jakimś daniu lub po prostu zadać pytanie, to dobrze trafiłeś:) Pisz tu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...